niedziela, 22 marca 2015

Deser z kaszy jaglanej i bananów




Dzień dobry, a raczej dobry wieczór.

Dzisiaj przychodzę do Was z pysznym i zdrowym deserem. Zainspirowała mnie Karolina, która robi nieco inną wersję ale oczywiście równie pyszną.
Mam nadzieję, że osoby, którym obiecałam że przepis ukaże się jak najszybciej się nie obrażą. Niestety jestem zawalona (dosłownie) pracą na magisterkę i nie miałam czasu aby opublikować go wcześniej.

Jak już mamy wszystko wyjaśnione ;) możemy przejść do najważniejszej części.



Co będziemy potrzebować 

Podam Wam składniki na 3 porcje deseru. 

3/4 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej 
3 duże łyżki płatków owsianych
mleko (około 3/4 szklanki)
kakao
coś do osłodzenia (jeżeli macie ochotę) może to być miód, syrop klonowy lub z agawy
2 banany
3 łyżki masła orzechowego

Do dekoracji według uznania, ja użyłam
gorzkiej czekolady i migdałów









Na samym początku należy ugotować na mleku kaszę oraz płatki owsiane. Odstawić do ostygnięcia. 
W między czasie obieramy banana i część kroimy w plasterki tak aby ułożyć na dnie naczynia. Ja użyłam słoiczków ale mogą to być pucharki, szklanki, co tam macie pod ręką ;)


Pozostałą część banana wrzucamy do blendera razem z masłem orzechowym i miksujemy (możemy też zgnieść widelcem, łyżką - czymkolwiek, jeżeli nie posiadacie blendera).

W tym czasie starłam też na tarce czekoladę do dekoracji i przygotowałam migdały.

Gdy kasza i płatki ostygną dodajemy do nich kakao (ja muszę Wam się przyznać, że zrobiłam to na oko ale były to około 3 łyżki) oraz coś do osłody (można ten krok oczywiście pominąć). Wszystkie składniki miksujemy (ten krok też nie jest konieczny:)) 

Teraz na wcześniej ułożone plasterki banana kładziemy masę z kaszy i płatków i na to przekładamy mus bananowo - orzechowy no i górę dekorujemy :)

Teraz nasze desery wkładamy do lodówki i czekamy aż nieco się ochłodzą. Lekko schłodzone są najlepsze ;)



P.S. Ten deser możecie modyfikować według uznania, liczy się kreatywność. Nie bójcie się, wszystko zależy od Was. ;) 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz